Visar inlägg med etikett Planering. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Planering. Visa alla inlägg

september 29, 2010

Bli aldrig en kopia

"Dom tror att man kan stänga av och starta om"

Jag har hittar min nya favorit och jag tror att Peter kommer vara hyfsat trött på den efter helgen.
Jag ser verkligen framemot och få åka till Lola och Roger på lördag, dom är så himla trevliga och positiva, deras ungar är för goa! Just nu är det 5/7 som kommer och än så länge hoppas vi på 3 till, alla pojkar och en tjej kommer. Så roligt!

Idag väntas besök och en tur till det nybyggda badhuset för att få känna mig lätt som en fjäder, ska bli skönt eftersom gårdagen blev förstörd. Men idag gör vi ett nytt försök och inget ska få komma emellan! Men idag tänkte jag även hinna baka en till sats med kanelbullar och matbröd. Vi var iväg och köpte både jäst och mjölk igår så nu kan det bakas, tänka vi skulle ta med en påse kanelbullar till Lola och Roger. Jag vet inte riktigt hur jag planerat men det blir tajt.
Imorgon ska jag umgås med syster, till Karlstad sjukhus och sen tänkte jag göra fint hemma.
Fredag måste hundarna göras snygga, iallafall Douglas eftersom han ska följa med på lördag.
Lördag åker vi på Valpträff och söndag ska nog bli våran egna dag om vi inte måste åka till mor och far så Peter ska ta en titt på deras bil. Vi får se vad som sker på söndag.

Nu måste jag kasta i mig lite lunch och göra mig iordning för en tur på stan och lite plask.
Ha en toppen bra dag!

augusti 25, 2010

Allmänt.

Ska idag även berätta att på fredag får jag första riktiga lönen utbetalad på säkert ett år och det känns faktiskt helt otroligt.

fredag ska även pengarna spenderas eftersom vi ska till Karlstad och hämta vårat babyskydd som borde kommit då(?) sen ska det köpas present till lilla ofödda Lucas babyshower som är på lördagen och så ska självklart lilla söta E ha en födelsedagspresent till sitt kalas, även detta på lördagen. Fredagen kommer även bjuda på mat i Karlstad med den underbara M som jag inte har träffat på säkert 2 år nu, kommer bli många timmar med shopping och en massa trevligt skvaller!

Lördagen kommer som sagt först bestå av ett barnkalas utan dess like med en massa spring Senare blir det Babyshower för lilla Lucas. Kommer vara helt slut när lördagen är färdig.

Söndagen är oplanerad men hoppas på lite bra väder så hjärtat kanske kan ta med sig sin tjockis på en hojtur igen.

Måndagen
det återigen av till Karlstad för att gå på en intruduktion för ett jobb. Om det egentligen är så värt såhär i slutet kan man ju diskutera men jag tänker inte tacka nej till ett jobb, tänk så skönt det hade varit om jag hade haft ett jobb när mammaledigheten är över. Men vi får se hur detta verkar på måndag!

Det är så gött och se att det är någon mer än jag som börjar bli tjock. Fast inte av samma anledning. Oj vilken skadeglädje!


Trodde hjärtat skulle varit hemma till nu, men uppenbarligen inte.
Ska man sakna sin man såhär mycket?