september 27, 2010

Väntan..

Trodde vi skulle fått besked idag men ikke. Får vänta ett par dagar till innan vi får svar så nu håller vi tummarna tills det ger sig. Med våran otur nu känns det som att det borde lätta lite och för en gångs skull borde turen vara på våran sida så vi kan få som vi vill.

Jag har världens bästa sambo, han dök upp hemma under sin lunch och när jag ställde frågan vad han gjorde hemma blev svaret: "-Ville bara ge dig en puss"


Herregud vilken kväll vi hade igår! En kväll på stan med flickorna kan varaså fartfylld med mycket fniss och skratt, vilka änglar! Vi har redan nu planerat in nästa omgång om inte lille parvel bestämmer sig för att ta en titt utt i världen tidigare än planerat. Får hoppas att allt går som planerat, eller att det blir bra oavsett.

Har haft ett par jobbiga nätter men inatt kunde jag sova 6 timmar sammanhängande och det var underbart, har däremot haft et lite tuffare under dagen eftersom den lilla sötsaken inte verkar vilja sova nu utan är hellre igång med antingen crossträningen eller ridlektionerna.
men man kan ju hoppas på att denna rytmen håller i sig så vi kan få sova om nätterna och ha full rulle under dagarna även efter förlossning.
I lördags när jag träffade min morfar så slog mig tanken att det är sista gången jag träffar honom innan våran lilla kommer till världen. Även nästa helg när R och L kommer och hälsar på är det sista gången vi hinner se dom innan det är dags.
Det är inte alls långt kvar nu och det börjar bli mer och mer overkligt hur nära det faktiskt är nu. Börjar känna en aning oro och stress eftersom jag vägrat ställa iordning våra bebis saker i den här lägenheten och håller tummarna på att vi ska slippa det också, därav stressen.

Idag har iallafall babyskyddet kommit och vi får se om det kan hämtas idag eller imorgon.
Har haft lite strul med leveransen men äntligen har den kommit och tack vare Jonas på Barnens Hus i Karlstad har det gått lite smidigare än planerat. Kundservice när den är som bäst!

Nu åker vi till karlstad!

Ciao
Johanna

Inga kommentarer: