september 08, 2010

Bakverk inför babyshower

Jag sitter just nu och letar efter nya spännande recept på bakverk som jag skulle kunna prova till den 9:e oktober så det är dags för alla nära och kära att samlas för våran lille parvels skull.
Så sant, nu åker inbjudningskorten ut så nu finns det inte längre någon återvändo, jo om den lilla bestämmer sig för att titta ut tidigare men det har vi inte tid med!

Babyshower

Tillbaka till ämnet så letar jag som sagt nya bakverk och recept och kunde inte undgå att kika in på:

http://lisasbakverk.blogspot.com

Åh jösses vilken kreaktivitet. Det är så att man bli ytterst avundsjuk och önskar att alla ens egna bakverk blev ens hälften så vackra. Har aldrig tänk tanken att ens försöka modella med choklad men jag läste hennes beskrivning som hon beskriver tydligt:

"I födelsedagspresent fick jag en tårtkurs och glad i hågen gick jag dit och blev frälst. "


Otroligt mycket vackra bilder, bra beskrivningar och mycket inspiration!




Så nu ska en annan klumpigt lagd människa försöka sig på att göra lika fina cupcakes och tårtor som Lisa gjort. Det bådar inte gott. Men man lär sig av sina misstag och det spelar väl knappast någon större roll hur det ser ut så länge det smakar bra, bättre det än att det ser bra ut men smakar oätligt. Men inspiration har jag fått och det var det jag var ute efter. Nu är det visserligen lite väl tidigt att börja baka eftersom jag inte behöver det förrän den 9:e oktober men är man pedant och har ett stort kontrollbehov så är man ute i god tid. Mycket god tid.


1 kommentar:

Lisa sa...

Jättefint skrivet, tack så mycket och lycka till med allt! :-)
Om du har frågor är det bara att höra av dig.
Lisa