juni 17, 2010

Torsdag

Idag har det varit väldigt tråkigt mest hela dagen.
Allt jag hörde när jag vaknade var "bla bla bla bla"...
Inte spreciellt häftigt, men jag tror även att Lille D är lite förkyld,
han är väldigt trött på dagarna och sover mest hela tiden.
Julia kom förbi under hennes lunch och käkade medans jag kikade i hennes körskoleböcker..

Jösses, tänk om jag skulle behöva göra teoriprovet igen, skulle aldrig få körkortet då.
Måttligt road och känner att mitt språk och sammanhang på texten är på en 5-åringsnivå.
Inte värst häftigt men ville göra något iaf. Igår var jag och D hos mamsen och papsen och klippte deras gräsmatta och jag har kommit fram till att är det något som verkligen kan få mig ur balans gällande humöret så är det när saker inte startar, såsom gräsklipparen eller den gången jag höll på och bryta av trimmern för att den vägrade att starta.
Likaså när datorn hänger sig eller bara allmänt krånglar.
Det kallar Johanna för vredesutbrott som heter duga.

Men men, idag är P och jobbar som vanligt och i vanlig ordnig så saknar jag han så fort han kliver ur sängen. Men nu är det bara 2½ timme kvar innan han är hemma och då ska han lasta crossen för en ordentligt träningspass på banan. Tror faktiskt att jag och pojkarna ska följa med och titta så att han inte ramlar och slår sig. Vill ju inte förlora honom nu!

Nej nu ska jag faktiskt försöka titta på första avsnittet av Naruto, det kom ju inget Bleach i tisdags som det borde ha gjort så då får jag underhålla mig så gott det går.



Jo lillebebisen sparkade ordentligt igår kväll, trodde faktiskt att det skulle kännas utifrån men det gjorde det inte så P får hålla ut ett par veckor till. Nu har det även gått lite drygt 10 dagar sedan jag slutade helt med cigaretterna och det har gått över förväntan faktiskt. Inget sug efter det och visserligen inte så himla bra men jag har snus när jag känner att humöret börjar svikta för att klara av att inte skrämma bort P.
Ska tillbaka till Barnmorskan den 26:e juli igen. Tycker det är så mycigt att vara där eftersom man står i centrum och blir verkligen behandlad som en prinsessa, fast det blir jag ju hemma med.

"Fick du med titeln Prinsessa i ditt CV?" Det är kärlek det!

Älskar
pappa
mamma
Jessica
Julia
Emilia
Qenzo
och så självklart min nya familj med

Peter
Douglas
Faxe
Frida
och så våran lilla Crossåkare



Det finns tre saker här i livet som jag saknar..

~Ett heltids jobb

~Den där symbolen för oss (IIXAUGXVII)

~Det rätta som vi aldrig verkar hitta (VIII CM)




Kärleken består alla tvivel och hot. Den övervinner allt så länge man står enade som en kärlek.
Mitt hjärta slog då, slog genom hela livet och kommer slå tills mitt hjärta inte orkar mer.



Inga kommentarer: