januari 28, 2010

Möjligheten finns.

Jag trodde aldrig att jag skulle sitta i den här situationen igen men nu gör jag det och jag kan verkligen inte säga att jag klagar. Jag har lyckats lägga allt gammalt groll bakom mig och känner mig fräsch för en nystart.

Snart är det lördag och jag kan knappt bärga mig att våra små ska få en lillebror, känns helt otroligt underbart, känslan om lycka börjar arta sig som aldrig förr. Det enda som inte passar in i bilden nu är ett nytt gemensamt boende men det är något som inte får hända de närmaste månaderna. Helgerna framöver är fullbokade och vardagarna ska vi inte prata om. Denna helgen är det jobba både fredag och lördag natt, dagen på lördag ska jag som tidigare nämnt hämta Douglas och sedan ta en tur förbi Bettan, A och Linzor kanske? Söndag blir Douglas dag. Skulle gärna ta en promenad med Syster men vi får väl se om hon har tid för sin äldsta lillasyster. Var längesedan jag var hos mamma och pappa nu med, var där väldigt ofta ett tag men nu känns det som om hemlängtan till dom har gått över lite grann. Älskar dom verkligen, älskar hela min familj<3

Nu vill jag bara sätta igång och jobba ordentligt igen, visserligen fick jag väldigt ont i ryggen av det men jag har aldrig känt mig så levande som när jag jobbade som mest. Älskar nog allt med livet just nu, känner mig helt sjukt överpositiv, men kan man inte dela med sig av det goda till de som inte har det så lätt alla gånger.
Måste även tillägga att jag verkligen ser fram emot att få göra nya naglar igen, det är en kostnad som för en del är onödig men för mig har det blivit en nödvändighet med långa, snygga naglar. En vardagslyx som är håller i sig längre än om man hade gått till frisören för bara en klippning. Det försvinner så fort och naglarna ser man varje dag och det gör mig glad att vara hel, ren och få känns mig fräsch.

Jag har en känsla av att det kommer lösa sig de små bekymmer som finns kvar. Önskar bara att andra människor kunde se det positiva i de negativa stunderna och inte gräva ner sig i nuet utan blicka framåt och ta det som det kommer för att det löser sig alltid i slutändan. Alltid, gäller bara att ha lite hopp om framtiden.





What goes around comes around.

Ciao
//Johanna

Inga kommentarer: