februari 07, 2010

love will concur us all

Ett tag sedan jag skrev och nu kände jag att jag behövde få ur mig lite.

Har införskaffat en liten bäbis, Douglas, som nu tar mycket av min tid och energi så jag ber om ursäkt till mina närastående och hoppas att ni förstår att jag inte hör av mig för jämnan.

Igår var jag, mina syster, min pappa och Douglas iväg till farmor som fyllde 70 år, träffade många människor jag aldrig sett förut och några som jag inte sett på flera, flera år så det var väl trevligt. Men hyssar inte om att jag klarar mig bra utan den sidan av familjen, jag har min mamma, pappa och systrar som jag älskar och de som ger mig ett ultimatum ger jag inte mycket för. Även om det inte är uttalat högt så märker man fort när någon tycker att man ska välja.
Sådana människor kan kvitta och jag klarar mig utan de.

Efter farmor åkte jag till Karlskoga för att gå ut och festa med ett par som jag jobbar ihop med på Wiccan. Satt hemma hos Mikée med Carlos och Romeo och sedan gick vi till Wiccan och mötte upp Jenny, hade så extremt roligt men oj vad många gånger jag fick höra att jag skulle sitta bakom bordet istället för i soffan och dricka cider. Men ibland måste även en croupier få gå ut och roa sig så länge man inte blir redlös så borde det väl gå bra. Jag hade faktiskt mot förmodan grymt roligt, trots huvudvärk och magont. Men jag tänkte det att det var min första hela lediga helg sedan jag var i Thailand och det var välbehövligt kan jag lova.

Idag mår man som man förtjänar, inget vidare alltså. har sovit bort nästan hela dagen och orkar inte riktigt använda huvudet idag, satt och läste blogg förut men var tvungen att läsa samma inlägg säkert 4 gånger innan jag fick någon ordning på vad det handlade om. Snacka om att inte vara riktigt 100 idag. Så större delen av dagen har jag som sagt sovit bort och nu har jag väl suttit framför datorn någon timme nu och jag är så grymt godissugen!! Ge mig lite socker, söt!
Nej inget godis idag verkar det som. Får väl hitta på något annat och tugga på istället, men först ska jag ut med Douglas som vaknat till liv nu.

Take care!
Ciao

Inga kommentarer: