december 30, 2009

Nytt år

Snart är det 2010 och med det nya året kommer nya möjligheter.
Jag tror att början på året kommer bli kaotiskt men att det ordnar upp sig till slut, hade velat haft lite fixat och klart innan året börjar men det verkar inte hända.
Får ta det efter året börjar och skjuta på mitt nya år en stund tills allt är ordnat.
Har faktiskt lite ångest över att 2009 har gått så otroligt fort, var ju inte längesedan jag bodde i Mellerud och hade hela mitt liv där, men saker och ting förädras och nu nästan ett år efteråt sitter jag åter igen i Kristinehamn och hoppas på att något bättre ska come along.
Jag är lite inne på att göra en flytt igen men det får vänta då jag inte ens flyttat klart att hittills. Det är något med denna lägenheten som känns lite funny, kanske för att det spökar(?) nej det tror jag inte, men det känns inte helt 100.
Nåväl, kvar på denna adressen ett tag till. Kanske blir det bättre, kanske inte. Man måste ge det en chans innan man bara drar.

Det har varit ett par dagar nu med kaos och mycket blandade känslor men jag börjar se ett slut på det nu. Gårdagen blev inte riktigt som planerad, men jag är glad att det inte gick för långt. Det är något som gör mig konsitg i vissa lägen, jag inte riktigt känner igen mig själv. Pirrande känslan i magen finns fortfarande där. Men varför kan jag inte säga idag att jag är lycklig..(?)

Tatueringen som jag gjorde nyss är det bästa som jag gjort, ever. Den strålar för det jag älskar mest, jag har även bestämt att jag ska bygga på den innan den ska fyllas i. Större, bättre och dyrare men det är så värt det. Jag älskar den och den är så himla vacker. Just nu är det 4 blommor men när jag är färdig kommer det bli minst 2 blommor till, två små denna gången, mer blad och mer tanke bakom det.

Har även fått höra att jag har blivit svartifierad, vad nu detta betyder.
Eyy, du snackar med mig, varför du snacka med mig??
haha, skämt och sido så är det ett otroligt roligt gäng och umgås med, varje gång jag kommer hem efter att ha varit med dom så har jag ont i skrattmusklerna och det behövs verkligen lite skratt i min tillvaro. Brukar vara så grå och trist annars så det blir en färgklick i vardagen.

Nu är det vara 5 dagar kvar innan skolan börjar igen med, undra hur det kommer gå? Vill inte ge upp, men ibland känns det som att det kan kvitta, men det är bara att kämpa på. Jag har ju trots allt klarat hälften av det. Tänkte sätta mig och skriva klart översättningen på söndagkväll, eller om jag ska ta det på måndag. hehe.

Jösses trött är jag med. Kanske sova ett par timmar?





I will turn this place to a private getaway.






..

1 kommentar:

WERMLAND sa...

Det är väl klart att du ska fixa skolan!
kram mamma