december 27, 2009

Ångest

Jag vet inte vad det är direkt som jag har ångest över, är grymt illamående och fruktansvärt ont i magen.. Något är fel men nu har jag försökt att analysera min tillvaro och allt som hör därtill utan att egentligen ha något bra svar på vad det är för fel på mig idag.
Nu försöker jag släppa allt och gå vidare och låtsas som inget har hänt.
Jag tänker på tok för mycket ibland så det var skönt igår och få släppa allt vad omgivning och bekymmer hette och bara leva i nuet.
En märkig känsla av lättnad när spriten strömmar genom kroppen och man vet att man inte behöver bry sig ett dyft om något sen. Var längesedan jag behövde dricka för att kunna släppa allt men igår behövdes det.
Fanns det något där? Borde jag söka upp och ta reda på det? Eller kommer det till mig om det var meningen att vara något? Jag vill tro att det kommer tillbaka om ödet vill att det ska vara så, men jag är inte rktigt beredd på att vänta på detta utan jag vil ha svaret nu på en gång, men jag måste ändå vänta eftersom det inte passar sig just nu. Om jag ändå kunde skriva ut alla mina tankar och känslor här så hade det lunnat lätta lite på hjärtat men det är saker som är för personliga och jag tycker inte att någon annan ska spekulera det.
Men det är något skumt pågång kan jag lova, jag känner det på mig, det kommer inte bli bra detta.

Inga kommentarer: