augusti 10, 2009

Måndag

Idag har varit en dag med full rulle mest hela tiden.
Skjutsade far till tåget då jag behövde bilen och sedan åkte jag hem igen och sov ett par timmar innan jag hade ställt klockan för att gå på möte.
Hade 2 timmars extremt sjuk dröm, ser korridoren så klart framför mig, där allt dörrar är låsta och i korridorens slut så borde dörren vara öppen men den är låst och det sista jag ser innan jag vaknar upp är en liten flicka sittandes i ett hörn, gråtandes. Skum dröm, men jag har en svag känsla av deja vu. Att jag känner igen mig själv, fast i verkligheten när det borde finnas en dörr öppen att springa genom. Hmm, känner själv att det låter lite skumt men det var riktigt creepie.

Men nog om et, jag har som sagt varit på möte idag och det gick bra, hade lite ångest när jag gick därifrån, men jag vet att jag måste ha det.

Sedan ringde jag på en lägenhet som legat på Blocket.se men den var borta redan men att samma bolag hade en annan lite större, lite dyrare 1:a som verkade nästan lika bra. Det fanns balkong men inget badkar, men då fanns det en diskmaskin istället.
Har pratat med hyresvärden och även gjort en intresseanmälan så de skulle höra av sig imorgon eller onsdag så jag ska kolla på den och känna om det är "rätt". Hade underlättat på så många plan för mig att ha något eget. Kunna vara "mig själv" igen nästan. Kunna få besök utan att någon bryr sig samt aldrig behöva fundera på hur man ska ta sig hem från krogen en lördagsnatt. Skönt! Men lägenheten skulle inte vara ledig förrän den 1 Nov men vem vet, hon som bor i den kanske kan flytta tidigare *hoppas*
Visst, det blir ju svårt med att resa så som man kan göra nu, men varför inte kunna dela på resandet. En känsla av att det här kommer bli så sjukt bra till slut!
Hela jag sprudlar av glädje men denna gången blir det inget impulsivt beslut. Noga övervägt och diskuterat. Men oj så jag längtar!
Ska bara påpeka igen att det är så skönt och veta, helgen var suverän. Tror inte man kan klara sig utan snart. Det blir som ett beroende. Trots de 25 milen emellan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Full rulle, var min Måndag å med ögon riktade mot jobbet, var en del som kom tillbaka så mycket släcka bränder så som dem vill ta tag i när det är rätt så lungt fortfarande men sen på eftermiddagen seglar det ned i grymt lungt tempo, så har det vart tis nu å .. händer ingenting, därav kommentarernas framfart :)

Skumma drömmar, ja där man kan relatera. Hade en skumdröm att jag bara gick ner för en sidotrottoar och en bil kommer körandes och nästan kör på mig men jag hinner hoppa undan, utan att veta att jag istället hoppade in i en byggnadsskräpplats och blev piercad av flera stålvajrar.. wtf lixom !

Mycket lägenhetsletande nu, ska bli intressant att följa vidare, hoppas det går vägen för dig!

Man behöver ju inte göra stooora resor varje gång, bara en weekend resa till london för att komma från skogen och människor man vanligen ser är väldigt underskattat ;)