augusti 11, 2009

Time for a change soon?

Idag har jag varit grymt slö, lite besviken att jag inte har några kommentarer längre :(

Idag bli det lugnt, ska luncha med Linda om någon timme. Sweet! Är lite smått hungrig faktiskt.

Idag har jag även ringt folkhögskolan här i Kristinehamn men det var tydligen ganska fullt men de tyckte ändå att jag skulle skicka in en ansökan eftersom man aldrig vet vad som händer när skolan börjar, någon dyker inte upp, någon hoppar av m.m. så jag står som reserv nu iallafall. Har även kollat på skolor lite överallt i Sverige, men ska söka in till folkhögskolan i Linköping så fort jag har fått alla papper. Vore toppen om jag kunde få flytta! Ska även kolla på en lägenhet här i Kristinehamn på torsdag med men tackar ju inte ja till den innan jag vet om jag kommer in i Linköping.

Linköping valde jag nog mest för att jag är sugen på att börja universitet där sen så då kan det vara lika bra att börja lära känna lite folk där nere redan innan och kanske få in en fot på arbetsmmarknaden så man slipper vara "bara" student. Men et är långt kvar tills dess och vad som helst kan hända. Det kommer i vilket fall som helst inte bli något mer Västra Götaland för mig del såvida det inte någon gång i framtiden skulle bli Göteborg men det känns inte speciellt troligt.

Man vet aldrig vad som kommer hända förrän det händer, men det kan inte hända något om man inte gör något åt det.

Over and out!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Tack du, jag hoppas det går.. Sökte ju aldrig dit i tid, så jag har redan kommit in på en distansutbildning på umeå universitet :P ska du flytta ner dit nu? :O plugga eller jobba? kram

Anonym sa...

Tisdagar, jag säger då det. Det är fan värsta dagen. Plocka bort den helt från veckan. Måndag e ok för det e ändå Måndag, ons e lillördag, tors e snart helg, fredag e wow ! Sen helg.. vad fan är tisdag ? USCH !

Jag har inte kommenterat för jag har inte varit i närheten och haft lusten. Vill ju samtidigt ge kommentarer du ändå uppskattar och då tar det lite tid och omtanke :)

Ja det verkar komma en skola våg nu, kompisen min tog tjänstledigt och ska plugga 1,5 år, hans kollega här på SAP å.. fast dem har ju redan jobb dårå men ja detaljer detaljer :P