augusti 21, 2009

Längesedan sist

Nu var det verkligen längesedan jag skrev här men har haft en ordentlig bloggtorka.

Sen sist kan jag meddela att jag har kommit in på folkhögskola och börjar läsa nu på måndag! Ska bli superkul att ra igång igen och denna gången kommer jag satsa 100% på att det blir bra, men jag vet att motivationen kommer svikta om ett par månader, men då blir det lagom att ta en semester till Thailand för att samla krafter igen.

Åh nu känns det som att allting flyter på!
Jobbet går bra också, alldeles lagomt med jobb nu när man börjar läsa igen. Men jag har en känsla av att mina torsdagar kommer kunna bli lite lidande när jag jobbar onsdag natt. Men har bett att få mindra onsdagspass så jag orkar med torsdagar med.
Får se hur det går med det.

Inga bilder har jag fått in på datorn än heller, har inte orkat med något sen senaste tiden. Tror jag har haft mer än bloggtorka.


Mamma och pappa firade 25-årig bröllopsdag i tisdags iallafall, jag och pappa hade gaddat ihop oss och mamma fick en trerätters middag som var superb!

Förätt: Rocculasallad, lufttorkad skinka, pinjenötter och lite parmesanost.
Varmrätt: Basilikaugnsstekt lax med chili lime sås, serverat med ris.
Efterrätt: Halloncheesecake

jag tror att mamma blev super glad och det var kul att hon gillade maten då det var jag som stod för den.

Nej nu ska jag äta och sedan sova, börjar ju jobba 21.30 ikväll.

Hade bra och take care!

6 kommentarer:

Anonym sa...

:) :)

Välkommen tillbaka!

Har ju kollat in här varje dag och ingenting.. blivit lite mer ledsen för varje dag men idag blev man glad :D

Finfint J! Låter ju som att det går på räls det där, och om det ett par månader börja dala så vet du vart jag finns för att sparka på rumpan och få fart på dig igen

Kul med Silverbröllopsdag :), Pärlbröllopsdag till 30 då :)

Gjorde du den 3-rätters ? nicely done ! om jag var mamma till dig skulle jag varit nöjd =)

Take care !

Johanna sa...

Haha!
Jag kunde inte låta bli och skratta åt kommentaren: om jag var mamma till dig :P

Vilken tur att du inte är min mamma då Martin, hade kunnat blivit en hel del fel i min sexistiska syn då ;P

Anonym sa...

Hej :)

ja den gav en väldigt underhållande bild i huvudet :D

lol, jag ska vara försiktig om din sexistiska syn. promise :P

Men roligt var det, jag bjuder på det ;)

Jonas sa...

Sweet! I taught you good, did I not?

Johanna sa...

Jonas, självklart.. du behöver inte ta åt dig äran för allt ;) Martin möt min mästerkock Jonas, det är trots allt han som lärt mig det mesta jag kan. Endel utav mig är fortfarande en naturbegåvning :)

WERMLAND sa...

Tusen tack!
kramar mamma o pappa