maj 03, 2009

Whats new

Det finns en enda sak som jag inte kan förstå faktiskt.
Har man inte sagt att man är tillsammans så har man inga förpliktelser till varandra, men om man har kommit överens om en sak och detta inte hålls. Hur svårt kan det vara och hålla överenskommelsen?
Aja, det är inget jag sitter och grinar över. Blir väl mer besviken på mig själv bara. Men life goes on. Jag har äntligen lärt mig att man klarar sig bäst med mest information samt att man är oberoende av andra människor som inte är i familjen då.

Vet faktiskt inte hur jag känner inför sthlm. Hade varit kul och åka dit, men vad händer sedan? Kanske finns det något, kanske inte. Min far sa det till mig att man måste chansa här i livet och det blir en chansning. Jag tänker dock inte gå och bli beroende av någon annan förrän personen i fråga har visat lite tillit.
Men på ett sätt så känns det som att det enda jag saknar är närheten med någon, inte själva förhållandet utan bara att ha någon där, bara för att liksom.

Nu blir det en snabb resume av helgen:


Onsdags:
Moi fyllde äntligen 20, behöver inte anpassa mig efter någon annan gällande det iaf. Skönt!

Torsdag:
Vaknade runt halv 7 och kunde verkligen inte somna om. Uppe och igång hela dagen.
Torsdag natt runt 02.00 åkte jag och pappa till Göteborg för att han skulle med flyget som gick på fredag morgon.

Fredag:
Lämnade far på Landvetter, åkte sedan vidare till Trollhättan, visste inte om jag skulle skratta eller gråta, men det blev ett asgarv utan dess like.
Fool me once, shame on you. Fool me twice shame on me.
Åkte vidare till Mellerud och Linda, ringde och väckte henne, lagomt glad var hon, men jag hade ju iallafall med mig frukost. Umgicks med Linda och sedan bestämde vi oss för att åka till Trollhättan och handla lite, det är sådär kul och springa igenom alla butiker för att en viss Nord tar hela dagen på sig att bli klar (mohaha)

men innan det hann jag åka till Linn och Andreas för att kolla på deras hus som de precis har flyttat in i, jag tror att det kommer bli väldigt bra när de får ordning på allt och så. Saknar Linn så himla mycket, ville inte flytta från Mellerud, det är sååå tråkigt och spela bingolotto själv.
Sedan åkte vi hem igen, Linda packade ihop hennes och Arons grejer som de skulle behöva under helgen hos mig och sedan åkte vi Trollhättan igen, Streetrace på saab. Konstigt hur man kan stå 2 meter ifrån någon och ändå "missa personer".
Sedan runt 22 åkte vi till Göteborg för att hämta mig far på Landvetter igen, sedan var det dags att åka hemåt till Värmland. Jag var så himla trött, men jag lyckades ganska bra med att hålla mig vaken, somnade till en gång men då stannade jag väldigt fort. Var nog hemma när klockan var 04.30.. Då var det sängen nästan direkt, hade faktiskt lite problem med att somna men det gick bra ändå hade ju då varit vaken i över 24 timmar så var inget annat än sjukt övertrött.

Lördag:
Vaknade runt halv 10 så jag sov bara 5 timmar fre-lör men det gick bra. käkade frukost och Började ordna inför kvällens fest. För er som inte vet så hade jag fest igår (lördags) för att jag fyllde 20 i onsdags.
Det har alrig funnits ett sådant stort sprit förråd hos mig, 2 liter smirnoff (apple och raspberry), 3 flaskor vin, 15 cider och en 75 absolut. Sinnesjukt hur mycket jag hade köpt på mig, men det är ju bra och ha :)
Som tur var så blev det bara en halv flaska vitt vin, en halv flaska rött vin, 2 cider och en drink. Kände inte av alkoholen överhuvudtaget och det var både tröttsamt och skönt. Tröttsamt för att jag vet att oavsett vad jag dricker så blir jag alltid bakfull. Då kan man lika gärna förtjäna det. Jag, Linda och min far satt och diskuterade i säkert 3 timmar om allt och inget och ibland kan jag stanna upp, titta på min far och tänka tanken: "jag älskar min pappa, hur kan han vara så klok?" ett livslångt lärande ger mer visdom än tusen misstag.

Söndag: Vaknade vid halv 12 och hade sådan himla huvudvärk, kommer dröja ett tag till innan jag öppnar en flaska med alkohol i.
Skjutsade Linda och Aron till bussen för att de skulle åka hem, men upptäckte då att vi totalt hade missat den, eller rättare sagt, vi stod på fel "hållplats" Så idag har jag gjort årets goda gärning, det var en kvinna som skulle med samma tåg som Linda som också hade missat bussen till Karlstad så jag frågade pappa om vi kunde köra dom till Karlstad så kunde de hoppa på tåget där. Inga problem - Åkte till Karlstad och jag kände verkligen hur otroligt snäll jag kan vara. Det går ju inte så många tåg på en söndag , men dom hann med det som tur var!

Sedan åkte jag och pappa hem igen, åt lite mat, jag gjorde en fruktsallad på apelsin, honungsmelon, blod grape, vindruvor och passionsfrukt. Gott det är med frukt, när man verkligen känner hur man får en vitamin-chock.

Nu har jag spelat bingolotto, men jag fattar det inte, jag har alltid tur i spel. Men nnu helt plötsligt så är jag inget annat än väldigt nära. Kanske vänder det för de säger ju det att har man tur i spel så har man otur i kärlek. Kanske vänder vinden, fast jag trivs faktiskt bättre med tur i spel när jag spelar bingolotto faktiskt. Konstigt va? :P

Linn: Klart jag förlåter dig, men det hade varit kul om du/ni kunde kommit. Men jag kanske kommer och hälsar på snart, om inte annat så får du faktiskt ta och pallra din ganska tjocka rumpa hit innan den blir för stor ;) Just kidding, men hade varit kul och kunnat haft iallafall ett par timmar som kvalitetstid istället för 5 min. Hoppas huset blir fint! Love you girl och tack för uppdateringarna, jag är dit största fan ;D

Dags att ta en cigarett och zappa lite på tv:n.. Ska till Karlstad imorgon med mamma, ska bli roligt.

Hade bra! POKONIS som min far säger :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Liten summering av helgen skriver du ;) Vad är stor då :) hihi

hur känns det nu efteråt med typ 5 timmar total sömn på 4 dagar och nätter :P Men du hade en del att göra, skoj :)... även om huvudvärk inte är så skoj :P