september 09, 2010

Hurtig!

Idag har jag verkligen varit hurtig, eller ska vara hurtig rättare sagt.
Har varit på en lång, lång promenad med våra två monster som är hemma med mig nu under dagarna eftersom vi inte har någon bil så kan inte Peter lämna Faxe på "dagis".
Men mot förmodan så var det inte så mycket dragandes som det brukar kunna vara när Faxe och Douglas går tillsammans. Tror nog lille Faxe har testat att dra med mig och upptäckt att man inte kan dra i kopplet när jag håller i det. Det var skönt så det kan nog bli fler promenader idag!

Men nu sitter jag och väntar på lilla K som ska komma hit, följa med mig till affären och sedan hem igen för att slå ett slag för bakningen idag. Hade velat göra kanelbullar men det gör jag inte utan en assistens, det blir på tok för tungt utan den underbara maskinen som finns hos mina föräldrar. Istället siktar jag in mig på morotskaka i egen tappning såsom morotsmuffins med spritsad glasyr, mer vågad än så är jag inte idag. Lägger nog ut lite bilder när detta är färdigt. Tänkte även att lilla K och jag skulle tagit cykeln ut till skärgården för en fika men nu verkar det fina vädret försvinna och jag vet inte om jag vill riskera att sitta fast där ute med bara cykel om det skulle börja regna, men det får diskuteras medans jag bakar.

Idag har jag även fått en remiss till hudkliniken i Karlstad för ytterligare en undersökning och eventuellt ett kirurgiskt ingrepp? den 30:e september som tur är, jag trodde faktiskt att jag skulle få en tid i slutet på oktober/början på november bara för att vi väntar den lilla då. Hade tur med det för dit är det inte lätt att få en tid.


Idag fyller även min älskade Morfar 80 år! Men det ligger nog i släkten att vara både hurtiga och seglivade för den gamla farbror befinner sig just nu i Norrland på jakt- och fiskesäsong i 2 veckor så än kan han! Hoppas han kommer hem med en massa smarrigt, helst en massa hjortron så man kan få göra lite riktig sylt.

Just nu är rastlösheten oändlig samtidigt som orken är på noll. Men jag tänker inte säcka ihop i soffan idag, ska passa på och få lite gjort när Peter ändå jobbar över.


Ciao
Johanna

Inga kommentarer: