september 15, 2010

Go och glad

Så är man mått och belåten tack vare min underbara prins!
Fick bli köpmat idag då herrn tyckte att jag slitit så mycket idag så jag skulle inte behöva göra mat.
Det var faktiskti riktigt skönt att slippa.

Dagens "doing" har varit att städa, städa och städa lite till. Kan nog hända att jag fick ett "gravid-ryck" som jag nu har upptäckt att det begreppet faktiskt existerar. Har röjt i källaren (vårat vardagsrum) dammat, dammsugit och plockat undan allt skit som blev ståendes i min flytt hit. Tro det eller ej så lever jag fortfarande i flyttkartonger och säckar och det kommer få vara så tills vidare för jag har inga som helst planer på att packa upp något i denna lägenhet.

Jag har faktiskt varit så duktig så jag har planerat om alla blommor och gett dom nya snygga svarta krukor. Jag måste säga att jag är grymt nöjd med resultatet på den oändligt långa hyllan och nu behöver vi inte skämmas för att ta hem folk igen.
Tvättat mattor och soff-fodral som nu hänger på tork så imorgon blir det lite mer pyssel.

Morgonens to do:
*Tvätta
*Sofforna ska piffas
*Golven ska skuras
*Badrummet ska blänka
*Paketera om lite av mina grejer
*Sorteringen av kläder och prylar
*Laga mat

Vi får väl se hur mycket jag faktiskt hinner med och orkar, känner mig helt slut i höft och svank nu men det går nog över tills imorgon hoppas jag. Jag kommer nog gnälla lite nu när vi ska sova men det är tur att P är så förstående och kärleksfull så han gör det bästa av situationen.
Han är trots allt min bortskämda man !

Jag kan fortfarande inte släppa att R och L kommer den 9:e oktober på våran Babyshower, trodde de skulle ha fullt upp men det ska bli så himla roligt att de kommer till oss!
Den 2:e oktober är det dessutom dags för Valpträff med lilla Douglas som då kommer vara 10 månader prick på träffen, ska bli kul och få se hur de andra i kullen blev.

Nu tog motivationen slut.



Jag har gjort mitt och ingen kan säga något annat.




Sleep tight,
Ciao!

Inga kommentarer: