april 30, 2010

Is this for real?

Jag trodde att jag drömde men när slag efter slag kommer och bevisar för mig att jag varken drömmer eller fantiserar så vet jag att allt som händer här är på riktigt.

Den senaste månaden har verkligen varit obeskrivlig, jag har gått från att vara olycklig och ensam till att aldrig någonsin ha varit så lycklig som nu. Jag kan inte sätta fingret på vad det är som har ändrats men det måste vara en kombination från båda håll för att det skulle kunna bli såhär bra och jag är så oerhört glad att jag vågade öppna mig igen, även om detta var för 4:e gången. Men det kanske inte är 3:e gången gillt för mig som gäller utan 4:e, ärligt talat så struntar jag i vilket för jag hade aldrig kunna drömma om detta så jag lever i nuet och njuter av att det faktiskt är som det är.
Jag har äntligen lärt mig ta en dag i taget och ta saker och ting med en nypa salt, man behöver inte brusa upp för minsta lilla, det går ju faktiskt att prata om saker istället för att bara bli arg och gå.
Nåväl, det var dagens moral-kake-prat så nu är det dags att gå tll det som har hänt den senaste tiden.

Igår fyllde jag ju hela 21 år. Kan man inte skippa födelsedagar efter det att man fyllt 20 för sen känns det bara ganska meningslöst att fylla år.
Men jag är ju fortfarande ung och fräsch så jag ska inte klaga, det kommer hända mycket innan jag fyller 22 så jag får njuta.
Men min blivande sambo sa ju det att han kanske skulle byta upp sig nu när jag börjar bli lite till åren, inte konstigt att han kallas Pedofil Peter. tihi.

Och jo, ni har säker hört ryktena gå och det är sant. Jag är beräknad att bli mamma i början på november. Som sagt att det kommer bli en hel del förändringar så framöver kommer ni även få följa med mig under graviditet till en början och sedan även när min lille har kommit till världen.


Just nu är jag i V. 13+2 så det är långt kvar men det värsta av illamåendet har gått över och nu är det bara värst på kvällen om jag är vaken för länge. Magen finns där och brösten ömmar. Ett naturligt underverk. Det kommer komma mycket bilder framöver så fort jag har fått ordning på datorn för just nu vill inte dator och telefon kommunicera så jag får inte över bilderna, men ha tålamod, det kommer!

Vi firade min födelsedag igår med lite fika bara men ikväll blir det ordentligt med mat och tårta. Salladen är fixad som vi ska ha med till mina föräldrar och nu ska jag göra färdigt tårtan eftersom diskmaskinen äntligen är klar (visparna till elvispen ligger där och blir rena) Det finns nog ingen längre som skulle välja att vspa grädde för hand när man kan använda elvisp.
Det är ju så väldigt jobbigt. Nej, som sagt att då var det dags att få något gjort innan Peter kommer hem från jobbet för då hinner det nästan bara med att duscha och sedan fara till mina föräldrar.

Hoppas jag har gett er lite och läsa och framförallt att det var roligt att läsa.
Ta hand om er och ta vara på varje dag ni får!

Ciao Johanna

Inga kommentarer: