mars 29, 2010

Förändringen är påbörjad

Vad ska man säga, från och med nu kommer inget någonsin bli sig likt igen. Jag har ställt mig frågan om jag är redo för en drastisk förändring och visst är jag det men vissa dagar tvekar jag, precis som att douglas är till salu ibland. För att vara lite mer tydlig så menar jag inte att jag skulle göra mig av med Douglas utan det är mer ett sätt att säga att han är lite för envis ibland men jag kan bara klandra mig själv för det eftersom jag är såpass lat och trött för att inte orka ge honom den motion han behöver men vi var ute och gick en timme igår med den bästa T.g som på något vis alltid dyker upp i rättan tid och finns alltid där. Underbar människa!

Douglas var mäkta trött efter den promenaden och för att inte tala om att jag var helt slut, båda två tvärsomnade i soffan på dagen vilket gjorde det svårt att somna på kvällen men vi var isäng redan kl. 22.30 för att vaknar ett par gånger under natten och sedan gå upp och ut för morgonrutinerna 05.12. Lagom häftigt måste jag erkänna men jag ser inga svårigheter med att gå upp så länge jag kommer isäng i tid men idag är en dag som igår, både jag och Douglas har sovit under dagen nu och nu börjar Douglas få tillbaka krafterna, men han är så redig som har lärt sig underhålla sig själv så jag kan få en stund över och blogga mitt upp i allt.

8 veckor har nu gått och saknar jag det (?) både ja och nej.. En drastisk förändring som jag inte kunde frånse denna gången och nu har jag gjort mitt val och jag klarar detta själv. Kommer bli ovant, tufft och lite jobbigt men det blir bra när jag väl har vant mig.

Överväger också om jag ska orka gå upp till Linda och sedan gå hem ikväll.. har inte riktigt bestämt om jag orkar men jag vet att Douglas skulle behöva det så ska nog ta en tur oavsett.

Hittade Bryan Adams - here I am. på en kompis blogg och på en sekund färdades jag tillbaka i tiden till sommaren 2007 då något otroligt hände, det var så läskigt att jag kunde känna varje känsla, höra varje ord för att fälla en tår. Det var en otrolig tid och visst tänker jag tillbaka till tiden som var men jag vill inte leva i tiden som var när jag kan leva i tiden som kommer. Nya krafter, nya bekanta och nya möjligheter öppnas med framtidens dörrar och det gäller bara att ta vara på de.


Nåväl blev ett relativt lång inlägg och mer kommer så fort orkar kommer krypandes.

Take care. Ciao Bella

Inga kommentarer: