januari 03, 2010

Söndag





Imorgon är det dags att gå tillbaka till skolan efter mer än 1 månads ledigt och det känns tungt måste jag erkänna, inte bara för att det handlar om skolan utan för att jag är riktigt sjuk, kom under natten till idag eller borde jag säga morgonen när jag låg och sov eftersom jag ite vaknade förrän 15.30. Jag har ont i höger öra, halsmandlar som är svullna, huvudvärk, ont i bihålorna samt fruktansvärt ont i nacken.
Känns som början på denna terminen hade kunnat vara bättre men ack och nej då, det var typiskt att det skulle komma nu eftersom jag har varit firsk från min "lilla" förkylning ett par dagar nu och då passade det på och slå till hårt istället.

Har tagit det lugnt precis hea dagen, som jag sa så vaknade jag ju inte förrän 15.30 ungefär och sedan dess har jag ätit lite soppa och kurerat mig i soffan med täcke och film, var toppen och få bli lite ompysslad faktiskt. Men nu är det de eviga dilemmat om att jag antagligen inte kommer kunna somna förrän 05 imorgon, men det har jag ju bara mig själv att skylla på. Förhoppningsvis kommer jag kunna somna relativt fort ikväll tack vare förkylningen, Äter lite glass nu för att lindra halsontet och et hjälper förvånandsvärst bra faktiskt.

Jag tror att jag kan ha sagt detta i ett tidigare inlägg, men jag tycker det är så kul och repetera allt :)
Jag har då aldrig varit med om att få så mycket uppmärksamhet när jag varit ute eller jobbat som nu efter jag färgade håret, jag tycker faktiskt att det är riktigt kul att folk lägger märke till det men det är långt ifrån ett bekräftelsebehov som tur är för den fällan vill jag inte fastna i igen. Men träffade en sådan rar kille igår som var så försiktig och inte jobbig på något sätt, som ändå förstod från början att nej betyder nej. Finns ingen jag kan säga att jag känner något extra för. Jag njuter mest av att få vara själv och känna att allt har sin egen tid.
Jag hade nog kunnat skriva en hel novell idag men huvudet sätter stopp för det och det är inte kul, sitter med datorn i knät så jag ändrar ställning säker varje minut för att inte för mer ont i nacken.

Får nog bli ett par avsnitt Bleach som jag redan har sett eftersom det är ett självklart sömnmedel. Tror jag ska ladda ner de nya avsnitten någon dag med, men måste få tag på lite filmer imorgon så onsdagen kan tillbringas i sängen.

Lycka till med eran måndag och glöm inte att tänka positivt!

Ciao
Johanna

1 kommentar:

kocken666 sa...

Det blir inte vackrare än såhär...jag blir fan stum.