januari 07, 2010

All good things come to an end.

Så sitter man i mörket än en gång med datorn i knät och en sömnlös natt. Jag kan verkligen inte somna och jag hatar mig själv för det, Hade allt utarbetat igår om att jag skulle vända rätt på dygnet, so far so good. Idag gick jag upp vid 12 helt okey med tanke på att jag har sovit till halv 4-5 på eftermiddagarna annars.
Men det har ni blivit 5 filmer idag och under den andra filmen och efter lite mat så lyckades självklart lilla Johanna att somna. Tanken var att hålla mig vaken på länge det gick men efter 4 gick det inte längre och sov säkert en timme.
Känner att det trycker lite i huvudet av både förkylning och trötthet men samtidigt är jag så sjukt rastlös. Igår var jag till Mellerud och träffade Linn, Bettan och Andreas och fick höra skvaller som alltid är lika roligt att dela med sig av, tyvärr hade jag inget att komma med idag bortsett från semlorna jag köpte med.
Lämna lite bäbis-kläder till Linn och Andreas eftersom de fick en liten pojke -Joel- för bara några månader sedan. Synd att jag inte hade mer tid så jag hade kunnat få träffa er och se den lilla sötsaken i verkligheten, men det kommer ju det med. Hoppas att jag får en inbjudan till dopet.

Igår när jag kom hem så ställde jag upp tv:n med DVD:n och gjorde mig redo för lite film. Det var skönt att ha det på plats men som med allt annat i denna lägenheten så är det bara en tillfällig lösning. Jag har ännu inte fått upp några kläder i varken garderober eller skåp och som det känns nu så kan det kvitta ett tag framöver med. Som jag säkert nämnt tidigare så lever jag just nu i en 5:a på 140kvm tillsammans med den bästa vännen man kan ha. Tycker det fungerar sådär bra, men det beror nog inte på "oss" utan mer på lägenheten. Ingenting blev som vi planerade och jag har en massa saker att ta reda på, inte bara i den här lägenheten utan i två andra med. Men det får vara tills någon av lägenhetsägarna tröttnar eller tills dess att jag får besked på lägenheten jag vill köpa.
Hade jag kunnat förklara hur gärna jag vill ha den så hade jag gjort det men det kanske räcker med att säga att jag drömde om den inatt och i min tanke så har jag redan inrett den. Som min pappa alltid har sagt att var sak har sin tid och förhasta dig inte. Men jag fungerar så som människa att när jag ser något jag vill ha så vill jag ha det på en gång. Inte imorgon och inte om en vecka utan nu, nu, nu. Men jag ahr börjat få mer tålamod gällande sådana förhastade beslut. Efter ett shoppande som inte gav annat än skulder och skuldkänslor så tänker jag gärna 2 gånger innan jag skaffar något för att slippa de där hemska skuldkänslorna och ångesten som kommer dagen efter.
Jag tyckte det var underbart att få prata av mig med Bettan igår, hon är en av de som vet mest om mig och jag älskar henne för det stödet hon gett mig genom de här 2 åren jag känt henne. Igår var hon en pärla och det värmde i hela kroppen när hon sa:
-"Du har ju inte haft det lätt genom åren och det är så himla kul och se att det går bra för dig till slut". Det var skönt att få "återvända" och "visa upp mig" och visa at jag klarar mig trots allt och samtidigt få sprida lite budskap om att jag är bättre än er. För jag vet att jag är bättre än de flesta, men allt beror på hur man ser på det. Jag tänker inte provosera utan bara tillägga att det är fritt för tolkning men kom ihåg att alla är vi bra på olika saker.

Jag tänkte att jag skulle kör en mening i gåta för att få folk att börja fundera.
"Det måste vara något speciellt eftersom det bara har hänt en förut, det tog trots allt nästan 1½ år innan men nu var det knappt 4 mån. Känslan är bra"

Imorgon bär det av till Karlskoga och Stråt för att fixa naglarna, långfingret på hö hand har gått av och pekfringrarna har båda en spricka i sig, kändes lite tråkgt att det började redan ett par dagar efter att jag gjort dom. Men jag hade inte så mycket kvar av min egen nagel på höjden alltså så det kan inte varit lätt för Marielle och försöka fila bort något som knappt går att fila på. Men nu tror jag att det ska gå bättre. Tror det blir vita toppar igen med glitter i eller något lättare rött så att det matchar håret. Kommer bli rktigt bra oavsett vad jag väljer, eller jag kanske lämnar det helt upp till Marielle så får hon göra något häftigt.
Jösses, jag känner mig som en helt ny människa som vill göra något mer drastisk. Gjorde ju tatuering, färgade håret rött och vad ska det bli härnäst tro, lägenheten kanske? En sak i sänder.

Nu blir det sängen för mig så att jag inte är ett vandrande lik imorgon.

Ciao
Johanna

Inga kommentarer: