maj 25, 2009

Måndag i Kristinehamn

Som rubriken lyder så är jag hemma i Kristinehamn idag, kom hit runt 22 igår kväll och packade ihop lite saker som jag ska ha med mig tillbaka till Mellerud i eftermiddag när jag åker tillbaka till den "hålan" jag sa att jag aldrig mer skulle flytta tillbaka till, tror jag sa det första gången -06 och senare en gång till -07 men nu är jag tillbaka igen.
Jag har faktiskt försökt och lista ut vad det är som är så speciellt med lilla Mellerud som gör att jag trivs så fantastiskt bra där. Folket? Stämningen? eller är det helt enkelt så att jag har hittat "rätt"?
Har inte kommit på varför men jag tycks alltid dras åt det hållet, har försökt med både Örebro och Stockholm men det är inga städer för mig, det är så skönt i Trollhättan och Göteborg. Sen är det ju så att det är en trygghet när man vet vad man har och vart allt finns istället för att ge sig ut i en ny stad för att kanske jobba och sedan lära känna nya människor. Jag har inte varit speciellt social utåt sett, jag vill gärna mer än vad jag har vågat hittills. Men någonting har förändrats, jag får kontakt med människor som har samma värderingar. Trots att jag kan vara fruktansvärt kräsen så måste man sänka ribban ibland och ta folk vad de är för.

Hur det än ser ut så måste jag faktiskt säga att jag trivs väldigt bra och har inte lika ont längre, kanske var det psykiskt, men skönt att det är bättre. Trivs bra i både huset, stugan och med hela släkten. Lätta människor är underbart, inga krusiduller eller invecklade diskusioner utan här är det raka puckar och tolerans från alla som gäller. Ser fram emot en midsommar som jag sent ska glömma. Gillar buset som finns och ironin. Skönt att slippa ta så allvarligt på saker och ting hela tiden. Ibland måste man kunna skoja och förstå skämten som infinner sig.

Vad har man gjort sedan sist?
Kan ju meddela alla som vet att jag är frisk. Nya tester ska tas men det var en tung sten som lyftes från mitt bröst. Något är ju fortfarande fel men det är något jag kan leva med just nu faktiskt. Fick lite ont av att städa i 2 dagar men det var ju inte helt otippat, tur att jag får hjälp med att tvätta fönstren. Så fint det kommer blir när vi får det klart! Ska bli så himla skönt och få det "färdigt" och kanske kan börja renovera hallen och trappen. Er även väldi gla i deg.
Sedan vad jag till Ed i lördags och hälsade på Monica, det var riktigt roligt. Nästa gång får jag ta bussen upp så vi kan dricka lite vin och snacka allmänt mycket skit.

Imorgon blir det leksakshuset också, tänk så roligt man kan ha tillsammans med Bettan. Gillar den "tanten" :)
Kanske blir en lunch igen, får se om jag orkar med mer skräpmat. Jag har ju trots allt ätit ute typ varje dag under 2 veckors tid. Sanslöst.
Och jag ska ta tillfället i akt och skryta lite: Jag är sååå brun! Jag har legat i solen i två dagar och det ser ut som om jag har varit utomlands en vecka. Jag är så vacker *hehe* Nej men jag ska försöka fjäska till mig ett frisörbesök så jag kan få håret ljusare så det syns hur vackert solbränd jag är.

Gratulerar Norge till Eurovisions-segern. Alexander Rybak - Fairytale
Vilken bra låt! Det kommer vara min sommarplåga -09.

"every day we started fighting, every night we fell in love"



Tack för mig :)

Inga kommentarer: