mars 23, 2009

Ska vi gifta oss?

Nej tack. Inte nu, men kanske någon gång om det känns rätt. Jag vill inte utesluta den möjligheten iallafall.
Det känns även som om alla skaffar barn nu, förstår tyvärr inte varför man skaffar barn så tidigt. Jag har längtat efter barn länge nu, men jag vet innerst inne att jag inte är redo och det är ju det som är det viktigaste, men det finns ju andra faktorer som spelar in. Ekonomi, boende, partner m.m. Ett barn är inget man kan tröttna på efter ett par månader, men ska finnas till hands under hela barnets liv och kunna ställa upp med råd som man själv har lärt sig under livets gång. Man kan inte skaffa barn när man själv är barn. Det kanske verkar som en bra idé men tänk igenom det 450000 gånger innan du/ni bestämmer er. Ansvaret är stort och du ska kunna ge barnet en trygg uppväxt med allt vad det innebär.

Jag är faktiskt både glad och ledsen att jag valde att inte behålla barnet. Men jag var inte mogen, hade ingen ekonomi, skulle stå som ensam mamma redan från början. Men vilken flicka drömmer inte om barn? Men vilken flicka drömmer inte heller om man, hus, bil, bra jobb m.m. det är sådant man måste jobba för och så är det även med barn. Jag kommer nog aldrig kunna sätta mig in i vad mina föräldrar har gått igenom förrän jag själv skaffar barn och kan känna alla dom känslorna som dom har gjort. Vara vaken om nätterna och oroa sig för vad som kan hända.
En vacker dag kanske det kommer tillfälle när det passar, när man har sambo och ordnad ekonomi för bägge, tyvärr så är det inte aktuellt idag. Men det finns mer som livet har att ge innan jag ska binda upp mig på det viset. Känns skönt och ha pratat ut med honom om hans tankar kring barn och giftermål. Våra åsikter går dock isär lite, men det är ju ingenting som säger att det är han jag ska dela resten av mitt liv med. Det går ju fler tåg.

Måste säga att jag saknar min absolut bästa vän, min vän som har mitt hjärta hos sig tills jag bestämmer mig för att träffa den rätta. Ta väl hand om det.

Inga kommentarer: