maj 22, 2008

Here we go again

Ännu en dag på jobbet, men nu är dte snart dags för mat.. måste vänta och se om jag kan få ihop några pengar innan..

Varför ska allting alltid handla om pengar?
Man kan inte göra ditt och datten för att det finns inga pengar och ta ifrån. Betalade min mobilräkning igår efter en påminelse som jag hade glömt bort.. Mindre bra!
Efter ett slag under i tisdags när jag fick reda på att jag hade köpt fel bromsok till bilen och att den får stå uppallad tills dess att jag har bytt eller köpt ett nytt.. Och inte är det billigt med bildelar! Inte nog med att de höjer bensinpriset, de tar ut en himla massa för något som kostar 20 kr att tillverka.

Ja, hur som helst så resulterade allt detta i att det fattades 1,50 kr på kontot för min räkning..
Tur att jag hade Jonas som flyttade så jag fick räkningen betald iallafall. Den här månaden blir inge rolig, och inte nästa heller. Jag har delar till bilen som jag måste betala, tanka bilen för att kunna åka till mina föräldrar och dessutom betala mobilräkning nummer två!

Idag vet jag inte ens om jag har råd att äta.. jag har 30 kr ju kvar.. ändå fick jag 500 den 20:e. Nästa penga inkomst kommer den 31.. För långt kvar känns det som!

Men det var tur att jag bestämde mig för att sluta röka nu i helgen, annars hade jag haft än mindre pengar..

Pengar, pengar, pengar gör en antingen fattig eller girig!

Inga kommentarer: