februari 18, 2009

Men vad är en dans på balen

Det var första gången jag hörde det uttrycket, måste säga att det låter så himla sorgset.

Kom hem från mamma och pappa igår, hade tusen saker med mig kändes det som, väskan vägde nog 10 kg, minst och det var bara en utav de, hade ju en väska, en ihopfällbar hundbur, min handväska och Qenzo. Tusen tack till Linda som häntade mig! Skänt och slippa den promenaden från tåget faktiskt, hade nog tagit meg en halvtimme och gå hem med allt. Var och drack lite te hos Linda med när jag kom hem, kände att det var lika bra så qenzo fick en promenad med.
Tror aldrig att jag har varit uppe och ute så tidigt som jag var idag, upp och på med kläder, ut med Qenzo, sedan in igen och få i oss lite mat och sedan ut på en kortare promenad så han fick göra av sig innan jag gick till läkaren. Var faktiskt ganska skönt. Tanken var att jag skulle gå ner till Jonas efter läkaren och fortsätta med tvätten som jag började med för typ 2 veckor sedan. Men det får vänta till i eftermiddag. Är helt slut av att gå den biten, jobbigt!
Tog svängen om apoteket och hämtade ut mer medicin iallafall, skönt och ha det gjort.

Nu tänkte jag försöka hitta ett nummer till Unionens akassa så jag kanske kan få svart på vitt lite. Är förövrigt sjukskriven ytterligare 1½ vecka så jag kommer inte tillbaka till jobbet mer.. Men det blir nog en tur upp ändå eftersom att jag ska ha intyg m.m därifrån.
Har gjort utandningstest hos läkaren idag för att kolla om det är något fel på mina lungor. Och testet visade att jag har inte tillräckligt med kraft i lugnorna som jag borde ha. Något fel? Vet inte, men min läkare skulle ringa mig och berätta vad hon tycker och tänker om hur vi ska göra nu. Vi får väl se vad som händer härnäst.

Nu kommer Andreas och hämtar bilen på fredag med, sen blir jag helt utan bil :S
Hur ska det gå? tanken har inte slagit mig förrän nu men det är faktiskt väldigt skönt och ha bil ifall man skulle behöva åka någonstans. Men samtidigt så går det ju tåg så det borde inte vara hela världen.

Ska till Trollhättan nästa helg med. Lite bowling m.m på Buddys, kan säkert bli roligt! Hoppas ni följer med!

I dont know where I stand right now. Im sorry.

Inga kommentarer: