februari 10, 2009

Bloggandets värld.

Nu var det visserligen ett par dagar sen jag så det men det var ett repotage på svt med Kitty Jutbrink om just bloggandet där hon tog upp en intressant sak om blogg kyrkogårdar. Kommer det finnas flera hundra miljoner bloggar efter oss som eftervärlden kan läsa?
Men hur kommer det sig att när man som liten, iallafall jag kommer ihåg att jag hade en dagbok som ingen någonsin fick titta i, det var väldigt mycket hysh-hysh om denna dagboken. Även idag har många journalen som det skrivs i dagligen som en slags dagbok. Men efter att bloggandet sprudlades upp som en vulkan har man lagt denna sekretess på hyllan och nu vill man istället att andra människor ska läsa sina innersta tankar.

Men vad händer om "fel" person får tag på informationen och helt plötsligt använder det emot dig? då är det inte speciellt roligt längre.

En bra blogg är så mycket mer än alla dessa shoppingtips, privatstämplade information som finns över allt. Det är ett sätt att få uppmärksamhet, veta att man är intressant som person (beroende på innehållet i bloggen) och jag vet inte, men kanske slippa göra något med sitt liv? För titta på alla dessa "småflickor" som skriver blogg, vilka är de mest uppmärksammade, jo, två tjejer som inte har fyllt 18 ens, varav en är modell. Blondinbella? Vilket frukansvärt skämt. Där har vi en ny Carolina gynning/Linda rosing som gör allt annat för att faktiskt göra något vettigt.
Tappat glöden på nätet och bloggen, men det är lugnt skapa en reality-show där du ger de svenska männen en chans att vara med en "superstjärna". Mår illa av hela den idén! Vad var det för fel på dom riktiga tv-serierna? Är vi inne i en period när man byter ut dom bra serierna mot realt-skit?

Usch vad jag känner mig hatiskt idag. Men jag stör mig så sjuk på att dom kan sitta och dra in 50 000:- på att göra.... Ingenting! Har ni aldrig tänkt på det att bloggandet kommer inte vara förevigt. Svenskarna är inne i en period och snart är det ute att blogga igen.

Tack och hej!

Inga kommentarer: